GRANTOBIORCA

Consensius Fundacja Europejskie Centrum Mediacji

 


 

 

 

 

OBSZARY TEMATYCZNE
Upowszechnianie wiedzy i budowanie świadomości znaczenia Karty praw podstawowych i traktatów UE Wspieranie grup docelowych

PARTNER
Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe

DATY REEALIZACJI
01-07-2024 do 30-04-2025

OPIS PROJEKTU
Jak pokazuje wieloletnie doświadczenie Fundacji oraz specjalistów – mediatorów, prawników, szefów HR, czy różnego rodzaju pracowników, z którymi na co dzień mamy do czynienia – w oparciu o prowadzone przez nas działania, takie jak np. mediacje w obszarze prawa pracy (których ostatnio przybywa) – dochodzimy do wniosku, że zarówno pracodawcy (w osobach swoich przedstawicieli), jak i pracownicy mają niewielką świadomość tego, z z jakich podstaw prawnych wynikają ich rozmaite obowiązki i uprawnienia.

Projekt ma na celu promowanie i upowszechnianie wartości i praw wskazanych w Karcie Praw Podstawowych UE (zgodnie z celami CERV) – w tym zakazu dyskryminacji, równości kobiet i mężczyzn, ochrony w przypadku nieuzasadnionego zwolnienia z pracy, należytych i sprawiedliwych warunków pracy, ochrony życia rodzinnego i zawodowego poprzez promowanie mediacji w sprawach pracowniczych (w konfliktach pracownik-pracownik oraz pracownik-pracodawca) jako skutecznego środka prawnego, będącego częścią polskiego i unijnego porządku prawnego. O prawie dostępu do skutecznego środka prawnego wspomina art. 47 KPP UE.
Promowanie wskazanych wartości i praw odbędzie się poprzez
(1) przeprowadzenie kampanii komunikacyjno-promocyjnej w mediach społ.,
(2) opracowanie i wdrożenie programów mediacyjnych u pracodawców oraz
(3) bezpłatne doradztwo prawne dot. możliwości wykorzystania mediacji i jej kosztów w sprawach pracowniczych. Powyższe działania będą kierowane w głównej mierze do pracodawców i pracowników.

Projekt w liczbach: 

Wynik oceny merytorycznej:
94,75

Przyznana kwota wsparcia w euro:
19995

Liczba osób zaangażowanych w realizację projektu:
8

Liczba biernych odbiorców projektu:
3000

Liczba przeprowadzonych szkoleń/warsztatów: 
5

Liczba beneficjentów świadczonych usług:
200

Liczba przeprowadzonych działań/kampanii zwiększających świadomość:
2

Liczba publikacji:
2

Liczba podmiotów współpracujących w ramach projektu:
6

Liczba działań o charakterze edukacyjno-animacyjnym:
5

Liczba opracowanych narzędzi i standardów:
1

Liczba badań i analiz:
1