Podstawowe informacje na temat zasad rachunkowości oraz obowiązków podatkowych w fundacjach i stowarzyszeń. Przekrój przez najważniejsze punkty, które muszą przyswoić sobie odpowiedzialne, by spełnić wymogi prawne dotyczące jednostek III sektora i uniknąć problemów fiskalnych.

 

Termin: 21 maja, godz. 10:00-14:00
 

REJESTRACJA

Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
Zarejestrowani uczestnicy otrzymają link do spotkania na podany adres mailowy.
Liczba miejsc jest ograniczona.

 

 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie są podstawowe akty prawne regulują zasady rachunkowości dla stowarzyszeń i fundacji?
  • Co decyduje o specyfice zasad rachunkowości w fundacjach i stowarzyszeniach
  • Czy każda fundacja i stowarzyszenie musi korzystać z ksiąg rachunkowych?
  • Jakie wzory sprawozdań finansowych obowiązują w stowarzyszeniach i fundacjach
  • Jak sformułować politykę rachunkowości i ZPK dla omawianych jednostek?
  • Jakie są podstawowe obowiązki podatkowe w fundacjach i stowarzyszeniach?
  • Jakie są warunki zwolnień podatkowych dla fundacji i stowarzyszeń?
  • Organizacja pozarządowa jako podatnik VAT czynny - jakie zasady obowiązują?

 

Prowadzący: Rafał Nawrocki, Certyfikowany księgowy od 2002 roku pracujący w III sektorze, absolwent ekonomii społecznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, doktor UAM w Poznaniu. Autor książek: Rachunkowość fundacji i stowarzyszeń, Opodatkowanie fundacji, stowarzyszeń i innych podmiotów ekonomii społecznej, Rachunkowość i opodatkowanie fundacji rodzinnych. Szkoleniowiec m.in. w Ministerstwie Sprawiedliwości, PZPN, IPN, urzędach marszałkowskich, Zarządzie OSP, KSAP. Od 2005 roku współpracujący z FRDL przy szkoleniach dotyczących finansów III sektora. Nauczyciel akademicki w zakresie rachunkowości i ekonomii społecznej na Uniwersytecie Opolskim oraz WSSB w Poznaniu. Od 2006 roku prowadzi własne biuro rachunkowe, obsługujące głównie podmioty ekonomii społecznej.