Podstawowe informacje na temat obowiązków rachunkowych, księgowych i podatkowych obowiązujących spółdzielnie socjalne. Najważniejsze informacje o zasadach zarządzania finansami spółdzielni socjalnej w obliczu polskiej legislacji.

 

 

Termin: 22 maja, godz. 10:00-14:00
 

REJESTRACJA

Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
Zarejestrowani uczestnicy otrzymają link do spotkania na podany adres mailowy.
Liczba miejsc jest ograniczona.

 

 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie podstawowe akty prawne regulują zasady rachunkowości dla spółdzielni socjalnych?
  • Jak typy działalności spółdzielni socjalnej regulowane są przez obowiązki rachunkowe i podatkowe?
  • Jakie wzory sprawozdań finansowych najlepiej wybrać w spółdzielni socjalnej?
  • Z jakich uproszczeń można skorzystać?
  • Jakie są zasady formułowania polityki rachunkowości dla spółdzielni socjalnej?
  • Jak wypełnić podstawowe obowiązki podatkowe i z jakich zwolnień podatkowych może skorzystać spółdzielnia socjalna?

 

Prowadzący: Rafał Nawrocki, Certyfikowany księgowy od 2002 roku pracujący w III sektorze, absolwent ekonomii społecznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, doktor UAM w Poznaniu. Autor książek: Rachunkowość fundacji i stowarzyszeń, Opodatkowanie fundacji, stowarzyszeń i innych podmiotów ekonomii społecznej, Rachunkowość i opodatkowanie fundacji rodzinnych. Szkoleniowiec m.in. w Ministerstwie Sprawiedliwości, PZPN, IPN, urzędach marszałkowskich, Zarządzie OSP, KSAP. Od 2005 roku współpracujący z FRDL przy szkoleniach dotyczących finansów III sektora. Nauczyciel akademicki w zakresie rachunkowości i ekonomii społecznej na Uniwersytecie Opolskim oraz WSSB w Poznaniu. Od 2006 roku prowadzi własne biuro rachunkowe, obsługujące głównie podmioty ekonomii społecznej.